Ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε τη νίκη του GP ΗΠΑ κυριαρχόντας απόλυτα από την πρώτη στροφή μέχρι την καρό σημαία του αγώνα του Όστιν, ενώ ο Κάρλος Σάινθ συμπλήρωσε το θριαμβευτικό 1-2 της Ferrari. Ο Μαξ Φερστάπεν νικητής της συγκλονιστικής μάχης στο τέλος με τον Λάντο Νόρις για την 3η θέση, έπειτα από αμφιλεγόμενη ποινή στον Άγγλο για την προσπέρασή του εκτός των ορίων της πίστας.
Από τις ελεύθερες δοκιμές του GP ΗΠΑ την Παρασκευή και ειδικά από το χθεσινό Sprint είχε φανεί ότι η Ferrari SF-24 διαχειριζόταν στο Τέξας με εξαιρετικό τρόπο τα ελαστικά της, αλλά πιθανότατα ούτε και ο πιο ονειροπόλος τιφόζι δεν θα μπορούσε να είχε ονειρευτεί την επίδειξη δύναμης με την οποία οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ έκαναν το 1-2 στο Όστιν του Τέξας, στον 19ο φετινό αγώνα της Formula 1.
Ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση, όταν οι Λάντο Νόρις και Μαξ Φερστάπεν στριμώχτηκαν στην έξοδό της, και έκτοτε άνοιξε με χαρακτηριστική άνεση τη διαφορά από τον Μαξ Φερστάπεν, έφυγε στον ορίζοντα και δεν ανησύχησε ποτέ μέχρι την καρό σημαία – όπου τερμάτισε σχεδόν 20 δευτερόλεπτα μπροστά από τον τρίτο Φερστάπεν.
Καθώς στην πρώτη στροφή ο Νόρις έπεσε στην 4η θέση, στο ένα και μοναδικό πιτ-στοπ που (απρόσμενα) έκαναν όλοι οι πρωτοπόροι, ο Σάινθ έκανε το undercut στον Φερστάπεν για να πάρει τη 2η θέση από τον Ολλανδό, ενώ οι οδηγοί της McLaren καθυστέρησαν πολύ τη δική τους στρατηγική.
Αυτό έδωσε στον Νόρις την ευχέρεια να κυνηγήσει και να φτάσει τον Φερστάπεν στο τέλος. Οι δύο διεκδικητές του τίτλου είχαν μια συγκλονιστική μάχη διαρκείας, την οποία κέρδισε ο Νόρις – όμως, πριν πέσει η καρό σημαία, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Άγγλος πέρασε τον Ολλανδό με δική του υπαιτιότητα βγαίνοντας από την πίστα, και του επέδωσαν ποινή 5” που τον έριξε στην 4η θέση της τελικής κατάταξης.
Την εξάδα έκλεισαν οι Όσκαρ Πιάστρι και Τζορτζ Ράσελ, καθώς ο Άγγλος της Mercedes έκανε μια εντυπωσιακή αντεπίθεση έχοντας εκκινήσει τον αγώνα από τα πιτς, λόγω του χθεσινού του ατυχήματος. Ο Λιούις Χάμιλτον εγκατέλειψε, έπειτα από έξοδό του νωρίς στο σημείο που είχε ο Ράσελ το ατύχημά του στις κατατακτήριες.
Το GP ΗΠΑ με μια ματιά
Όλοι οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με τη μέση γόμα, με εξαίρεση τον Ράσελ (από τα πιτς) που είχε τη σκληρή, μαζί με τον 17ο Χάμιλτον.
Στην εκκίνηση ο Λεκλέρ πέρασε από την 4η στην 1η θέση στην πρώτη στροφή, εκμεταλλευόμενος τη μάχη Νόρις-Φερστάπεν όπου ανοίχτηκαν και οι δύο εκτός γραμμής και έκλεισαν και τον Σάινθ.
Ο Λεκλέρ εξαφανίστηκε στον ορίζοντα και σε πολύ λίγους γύρους βγήκε από την απειλή undercut του Φερστάπεν.
Στο ένα και μοναδικό πιτ-στοπ που έκαναν όλοι οι οδηγοί, ο Σάινθ έκανε το undercut στον Φερστάπεν για να περάσει στη 2η θέση, για την οποία δεν απειλήθηκε έκτοτε.
Οι Νόρις, Πιάστρι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών 6 και 7 γύρους αργότερα από τον Φερστάπεν. Με τη διαφορά πρόσφυσης ο Νόρις έπιασε τον Ολλανδό 15 γύρους πριν το τέλος.
Η μάχη Νόρις-Φερστάπεν κράτησε μέχρι την καρό σημαία. Τρεις γύρους πριν το τέλος ο Άγγλος πέρασε τον Μαξ και τερμάτισε 3ος..
Σύντομα οι αγωνοδίκες έριξαν τον Νόρις στην 4η θέση με ποινή 5’’ διότι πέρασε τον Φερστάπεν βγαίνοντας από την πίστα. Η McLaren υποστηρίζει ότι ο Ολλανδός τον ώθησε εκτός πίστας, συνεπώς το θέμα θα έχει συνέχεια.
Ο Χάμιλτον εγκατέλειψε νωρίς μετά από έξοδο που άφησε τη Mercedes κολλημένη στην αμμοπαγίδα.
Ο Ράσελ εκκίνησε από τα πιτς λόγω της επιδιόρθωσης που χρειαζόταν η δική του W15 μετά το ατύχημά του στις χθεσινές δοκιμές κατάταξης. Αλλά εκκινώντας με τη σκληρή γόμα, έβαλε τη μέση 15 γύρους πριν το τέλος και μπήκε στην εξάδα.
Στο πρωτάθλημα οδηγών, ο Φερστάπεν έτσι αύξησε στους 57 βαθμούς τη διαφορά του από τον Νόρις.
Στους κατασεκυαστές η McLaren είδε τη διαφορά της από την RBR να αυξάνεται στους 40 βαθμούς, αλλά με το 1-2 η Ferrari πλησίασε στους 8 βαθμούς την Red Bull.
H εξέλιξη του αγώνα
Στην εκκίνηση, όπου όλοι -πλην των Χάμιλτον, Ράσελ- οι πρωτοπόροι παρατάχθηκαν με τη μέση γόμα, όλοι -της Pirelli συμπεριλαμβανομένης- περίμεναν ότι αυτός θα ήταν αγώνας δύο πιτ-στοπς. Αυτό διαψεύστηκε, καθώς όλοι έκαναν μόνο μία αλλαγή ελαστικών.
Ο Λεκλέρ ακολούθησε πολύ έξυπνη τακτική στην πρώτη στροφή, παίρνοντας την εσωτερική. Εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο Νόρις και ο Φερστάπεν στη μάχη τους ανοίχτηκαν στην εξωτερική, και πήρε την πρωτοπορία που δεν δυσκολεύτηκε να κρατήσει στη συστοιχία γρήγορων στροφών που ακολουθούσε.
Άμεσα ο Μονεγάσκος βγήκε από τη ζώνη DRS του 2ου Φερστάπεν, με προβάδισμα 1,6’’ μετά τον πρώτο γύρο, και πλέον όλα έδειχναν ότι κινούμενος στον καθαρό αέρα της πρωτοπορίας ήταν πλέον το φαβορί για τη νίκη.
Η συντηρητική τακτική του Νόρις στην πρώτη στροφή επέτρεψε και στον Σάινθ να τον περάσει, για να ανέβει στην 3η θέση, και σύντομα ο Ισπανός ήταν κολλημένος στο κιβώτιο της Red Bull του Φερστάπεν. Αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει. Ακολούθησε η έξοδος του Χάμιλτον στη στροφή 18, που άφησε κολλημένο τον Άγγλο στην αμμοπαγίδα και έβγαλε στην πίστα το όχημα ασφαλείας και μείωσε ξανά τις διαφορές. Αλλά στην επανεκκίνηση, μετά από 3 γύρους, ο Λεκλέρ αμύνθηκε καλά στον Μαξ και κράτησε την πρωτοπορία.
Ό,τι δεν κατάφερε να κάνει στην πίστα ο Σάινθ το έκανε στα πιτς, μέσω του undercut, για να περάσει τον Φερστάπεν για την 2η θέση (μπαίνοντας για αλλαγή ελαστικών 4 γύρους πριν τον Ολλανδό). Στον 26ο γύρο ήρθε η σειρά του Λεκλέρ για το δικό του πιτ-στοπ, και παρότι επέστρεψε πίσω από τις δύο McLaren σύντομα έφτασε και πέρασε τον Πιάστρι.
Ο Νόρις και ο Πιάστρι καθυστέρησαν κατά 6-11 γύρους να κάνουν το πιτ-στοπ τους σε σχέση με τους δύο πρωτοπόρους, κι έτσι όταν έβαλαν πια και εκείνοι τη φρέσκια σκληρή γόμα ήταν σε θέση να εξαπολύσουν την επίθεσή τους.
Ο Νόρις αξιοποίησε την έξτρα πρόσφυση των ελαστικών του (σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο Φερστάπεν πάσχιζε με τη σκληρή γόμα) για να φτάσει τον Ολλανδό 11 γύρους πριν το τέλος. Ακολούθησε μια λυσσαλέα μάχη των δύο για το τρίτο σκαλί του βάθρου, στην οποία ο Νόρις εξαπέλυσε μια σειρά από απόπειρες προσπέρασης. Ο πρωταθλητής αμύνονταν περίτεχνα, αλλά στον 52ο γύρο ο Νόρις προσπάθησε να περάσει τη Red Bull από την εξωτερική της στροφής 12. Τα κατάφερε, αλλά έχοντας ξεπεράσει τα όρια της πίστας για να το πετύχει.
Φοβούμενος την ποινή των 5’’ για αυτή την κίνησή του, ο Άγγλος προσπάθησα να χτίσει προβάδισμα μεγαλύτερο των 5’’ από τον Ολλανδό στους τελευταίους γύρους, αλλά για μόλις 0,9’’ στον τερματισμό δεν τα κατάφερε. Και ακολούθησε η ποινή των αγωνοδικών που τον έριξε στην 4η θέση.
Ο Πιάστρι δεν είχε το ρυθμό σε όλο τον αγώνα για να μπει σε αυτή τη μάχη και έμεινε σε μια λίγο μοναχική 5η θέση, 34 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ. Ο Άγγλος κράτησε για 41 γύρους τη σκληρή γόμα με την οποία εκκίνησε, και έπειτα με τη φρέσκια του μαλακή ήταν σε θέση να περάσει ακόμα και τον Σέρτζιο Πέρεζ, για την 6η θέση.
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έδωσε τέσσερις πολύτιμους βαθμούς στη Haas F1, ενώ ο Λίαμ Λόσον στην επιστροφή του με την RB μπήκε στους βαθμούς, ενώ ο εντυπωσιακός Φράνκο Κολαπίντο -που επίσης εκκίνησε με τη σκληρή γόμα- συνέχισε τη φαινομενική του εισβολή στη F1 με άλλον ένα βαθμό, της 10ης θέσης.
Το επόμενο GP της Formula 1, το 20ό από τα 24 της φετινής σεζόν, θα διεξαχθεί το αμέσως επόμενο τριήμερο, στις 25-27 Οκτωβρίου, στην Πόλη του Μεξικού και στο Autodromo των Hermanos Rodriguez.
ΠΗΓΗ : sport24.gr