Ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε μία από τις πιο σημαντικές και συγκινητικές νίκες της καριέρας του στη Formula 1, μετά από έναν συγκλονιστικό αγώνα στο GP Βρετανίας. Στο βάθρο δίπλα του οι Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις, εγκατέλειψε ο Τζορτζ Ράσελ με υδραυλικό πρόβλημα.
Σε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της Formula 1 των τελευταίων ετών, ο Λιούις Χάμιλτον γύρισε στις νίκες μετά από το GP Σαουδικής Αραβίας 2021, σημειώνοντας την 9η νίκη-ρεκόρ του στο Σίλβερστοουν, καθώςς και τη δεύτερη διαδοχική της Mercedes μέσα σε μία εβδομάδα, στον 12ο φετινό αγώνα της Formula 1. Ο Χάμιλτον επιστράτευσε όλη την εμπειρία του για να κερδίσει έναν στρατηγικό γρίφο 52 γύρων, όπου η έλευση και παύση της βροχής -και μάλιστα δύο φορές- έκανε εντελώς απρόβλεπτες τις συνθήκες και ιδιαίτερα κρίσιμο το χρονισμό της επιλογής των σωστών ελαστικών.
Σε διάφορα σημεία του αγώνα φάνηκαν ταχύτερες οι Mercedes, σε άλλα οι McLaren των Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, και στο τελευταίο stint η Red Bull του Μαξ Φερστάπεν. Όμως, παρά την πίεση του Ολλανδού στους τελευταίους 12 γύρους, ο Λιούις έλεγξε άρτια το ρυθμό του και την προστασία της μαλακής του γόμας για να φτάσει σε μια μνημειώδη νίκη της καριέρας του.
Τον ακολούθησε ο Φερστάπεν, που μέχρι το δεύτερο πιτ-στοπ δεν πίστευε ότι θα έφευγε από το Σίλβερστοουν με ένα τόσο καλό αποτέλεσμα, και τρίτος ο Λάντο Νόρις – που αναμφίβολα στερήθηκε περισσότερων ευκαιριών για τη νίκη από τις στρατηγικές επιλογές της McLaren. Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Όσκαρ Πιάστρι, Κάρλος Σάινθ και Νίκο Χούλκενμπεργκ, εμπρός από τις δύο Aston Martin των Λανς Στρολ και Φερνάντο Αλόνσο, ενώ ο -κάτοχος της πολ ποζίσιον- Τζορτζ Ράσελ εγκατέλειψε με πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα της έτερης Mercedes W15.
To GP Βρετανίας 2024 με μια ματιά
- Ο αγώνας ξεκίνησε σε στεγνή άσφαλτο με τη μέση γόμα για όλουςτους πρωτοπόρους.
- Στην εκκίνηση οι Ράσελ και Χάμιλτον κράτησαν τις δύο πρώτες θέσεις, ενώ σύντομα ο Φερστάπεν πέρασε τον Νόρις για την 3η.
- Στο τέλος του πρώτου stint άρχισε να ψιχαλίζει. Ο Χάμιλτον πέρασε τον Ράσελ για την πρωτοπορία, αλλά σύντομα οι Νόρις, Πιάστρι πέρασαν τις δύο Mercedes και ανέβηκαν στο 1-2.
- Η βροχή δεν ήταν αρκετή κι έτσι οι πρωτοπόροι έμειναν στην πίστα με τα σλικς (μέση γόμα) της εκκίνησης. Με αυτή ο ρυθμός του Φερστάπεν ήταν πολύ αργός.
- Η βροχή επέστρεψε λίγο αργότερα, και ο Φερστάπεν με τον (5ο Σάινθ) ήταν οι πρώτοι που έβαλαν τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής.
- Σύντομα ακολούθησαν και οι Νόρις, Χάμιλτον, Ράσελ, αλλά η έμπνευση της Red Bull έβγαλε τον Μαξ μπροστά από τον Ράσελ. Οι Νόρις, Χάμιλτον έμειναν στις δύο πρώτες θέσεις.
- Όσο περνούσαν όμως οι γύροι, ο ρυθμός του Φερστάπεν με την ενδιάμεση βροχής άρχισε να πέφτει ξανά, ενώ ο Ράσελ εγκατέλειψε με υδραυλικό πρόβλημα.
- Όταν σταμάτησε η βροχή, ο Χάμιλτον και ο Φερστάπεν μπήκαν για να βάλουν τα σλικς έναν γύρο πριν τον Νόρις. Ήταν η σωστή επιλογή, διότι ο Λιούις πήρε την πρωτοπορία από τον Νόρις και ο Φερστάπεν πλησίασε τη McLaren σε κοντινή απόσταση.
- Στο δεύτερο αυτό πιτ-στοπ οι Χάμιλτον, Νόρις έβαλαν τη μαλακή γόμα, ενώ ο Φερστάπεν τη σκληρή. Η τελευταία έφερε τη Red Bull RB20 στη ζωή, και επέτρεψε στον Μαξ να περάσει τον Νόρις για τη 2η θέση.
- Μετά το δεύτερο πιτ-στοπ όμως ο Λιούις διαχειρίστηκε άψογα τη μαλακή γόμα για να έχει αρκετή ταχύτητα στο τέλος και να μην απειληθεί εντέλει ποτέ από τον Φερστάπεν.
Η εξέλιξη του αγώνα
Μετά την εκκίνηση με τη μέση γόμα σε στεγνή άσφαλτο, οι πρωτοπόροι έκαναν αγώνα αναμονής περιμένοντας τη βροχή. Όταν αυτή ήρθε, ο Ράσελ άρχισε να πασχίζει για πρόσφυση και ο Χάμιλτον τον πέρασε στον 18ο γύρο για την πρωτοπορία – αλλά σύντομα και οι δύο δέχθηκαν τις προσπεράσεις των Νόρις, Πιάστρι, καθώς οι δύο McLaren ήταν ακόμα ταχύτερες και τώρα βρέθηκαν στο 1-2.
Οι πρωτοπόροι περίμεναν τη δεύτερη έλευση της βροχής, που αναμενόταν πιο δυνατή και διαρκής, συνεπώς τηρούσαν στάση αναμονής για να βάλουν κατευθείαν τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά. Όταν ήρθε η στιγμή μπήκαν μαζί στα πιτς οι Νόρις, Χάμιλτον, Ράσελ, ενώ η McLaren άφησε έξω τον Πιάστρι διότι δεν ήθελε να ρισκάρει με διπλό πιτ-στοπ – ή ήθελε να έχει και εναλλακτική στρατηγική με τον Αυστραλό αν σταματούσε να βρέχει σύντομα. Αυτό δεν συνέβη, κι έτσι ο Πιάστρι έχασε με την απόφαση της ομάδας την ευκαιρία να μείνει στη μάχη της κορυφής, διότι πλέον έχασε πάρα πολύ χρόνο στον έξτρα γύρο του με τα σλικς ελαστικά.
Οι Φερστάπεν και Σάινθ είχαν μπει έναν γύρο νωρίτερα από τους τρεις πρωτοπόρους, όμως, και αυτή ήταν η σωστή επιλογή διότι ο Ολλανδός πέρασε τον Ράσελ, και ο Ισπανός έκλεισε πολλή από τη διαφορά του από τον Άγγλο της Mercedes, στην 4η-5η θέση. Όταν ο Φερστάπεν άρχισε να πασχίζει με τη φθορά της ενδιάμεσης βρόχινης γόμας του, ο Ράσελ άρχισε να τον πλησιάζει αλλά η Mercedes του διεμήνυσε να εγκαταλείψει λόγω υδραυλικού προβλήματος.
Σύντομα ο Χάμιλτον ανέφερε στην ομάδα ότι η βροχή σταμάτησε και βγήκε ο ήλιος, κι έτσι η Mercedes πήρε το ρίσκο της πρωτοβουλίας να καλέσει πρώτη τον οδηγό της για τα σλικς, στον 38ο γύρο (από τους 52). Ακολούθησε στον ίδιο γύρο ο Φερστάπεν, ενώ ο Νόρις και η McLaren θα περίμεναν τον επόμενο γύρο για να βάλουν τα σλικς. Αυτή αποδείχθηκε κίνηση-ματ της Mercedes, καθώς ο Χάμιλτον πέρασε τον Νόρις στην επιστροφή του δεύτερου από το δεύτερο πιτ-στοπ του, ενώ ο Φερστάπεν ακολουθούσε πλεόν τους δύο Άγγλος σε κοντινή απόσταση – έχοντας επιλέξει τη σκληρή γόμα, σε σχέση με τη μαλακή των Νόρις, Χάμιλτον.
Η Red Bull ανέμενε ότι στο ηλιόλουστο πλέον Σίλβερστοουν η φθορά των ελαστικών θα ήταν υψηλότερη. Ό,τι και να ήταν, αυτά τα ελαστικά έφεραν για πρώτη φορά στον αγώνα στη ζωή την RB20, και ο Φερστάπεν είχε την πολυτέλεια να πιέσει στο έπακρο τα πιο ανθεκτινά του ελαστικά. Έτσι, πλησίασε και πέρασε τον Νόρις, τέσσερις γύρους πριν από το τέλος, και ξεκίνησε την καταδίωξη του Χάμιλτον. Όμως ο επτάκις πρωταθλητής είχε φροντίσει καλά τα ελαστικά του μετά το δεύτερό του πιτ-στοπ, και δεν δυσκολεύτηκε να κρατήσει τη διαφορά του από τον Φερστάπεν σε επίπεδα ασφαλείας, για να φτάσει στη νίκη.
Ο Πιάστρι τερμάτισε στην 4η θέση, αναμφίβολα αξίζοντας κάτι καλύτερο (αν δεν ήταν η θυσία του στο πρώτο πιτ-στοπ για τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά), αφήνοντας στην 5η θέση τον Κάρλος Σάινθ με μια Ferrari που δεν θα μπορούσε να ελπίζει σε κάτι καλύτερο αυτό το τριήμερο.
Με το GP του Σίλβερστοουν τελείωσε η πρώτη φετινή τριπλέτα αγώνων της Formula 1, και μετά το διάλειμμα του επόμενου τριημέρου, ο 13ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος θα διεξαχθεί στις 19-21 Ιουλίου στην Ουγγαρία.
ΠΗΓΗ : sport24.gr