Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren κατέκτησε τη νίκη στο GP Ολλανδίας με την άνεση που κέρδιζε ο Μαξ Φερστάπεν τις 19 περσινές του νίκες στη Formula 1. Στη δεύτερη θέση -22,5 δευτερόλεπτα πίσω- ο πρωταθλητής και η Red Bull, απρόσμενη υπέρβαση της Ferrari και του Σαρλ Λεκλέρ που ανέβηκαν στην 3η θέση του βάθρου.
Τη δεύτερη νίκη της καριέρας του και της φετινής σεζόν της Formula 1 πέτυχε ο Λάντο Νόρις στο GP Ολλανδίας, 15ο φετινό αγώνα του σπορ, παρότι βρέθηκε πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν στην εκκίνηση. Όμως, ο Άγγλος με τη McLaren κατάφερε να περάσει χωρίς καμία δυσκολία τη Red Bull RB20 του Ολλανδού στον 17ο γύρο και έκτοτε χάθηκε στον ορίζοντα, αφήνοντας τον πρωταθλητή σε έναν μοναχικό αγώνα στη δεύτερη θέση. Το βάθρο έκλεισε ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-24, που εμφάνισε και πάλι το ρυθμό αγώνα που είχε νωρίτερα φέτος, κερδίζοντας την έτερη McLaren του Όσκαρ Πιάστρι.
Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Κάρλος Σάινθ και Σέρτζιο Πέρεζ, εμπρός από τις δύο Mercedes των Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον – σε ένα GP που τερμάτισαν και τα 20 μονοθέσια που εκκίνησαν.
Το GP Ολλανδίας με μια ματιά
Ο Φερστάπεν πέρασε την εκκίνηση τον κάτοχο της πολ ποζίσιον Νόρις.
Ο Νόρις ανέκτησε την πρωτοπορία περνώντας τον Ολλανδό στον 17ο γύρο, άνοιξε άμεσα τη διαφορά και δεν απειλήθηκε ποτέ μέχρι τον τερματισμό.
Οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με τη μέση γόμα, πλην του Χάμιλτον από την 15η θέση που είχε τη μαλακή.
Όλοι πλην των Mercedes έκαναν μόνο ένα πιτ-στοπ, στο οποίο έβαλαν τη σκληρή γόμα και πήγαν με αυτή μέχρι τέλους.
Ο Λεκλέρ πέρασε τους Ράσελ, Πιάστρι με το undercut και κατάφερε να μείνει μπροστά από τον Αυστραλό της McLaren μέχρι το τέλος.
Ο Σάινθ είχε επίσης εξαιρετικό ρυθμό αγώνα και ανέβηκε στην 5η θέση, περνώντας και τις Mercedes και τον Πέρεζ.
Η Mercedes έχασε το ρυθμό αγώνα που είχε στους τελευταίους αγώνες, και έπεσε στο τέλος της οκτάδας παρότι οι Ράσελ, Χάμιλτον έβαλαν τη μαλακή γόμα κάνοντας και δεύτερο πιτ-στοπ.
Η εξέλιξη του αγώνα
Το σπινάρισμα και των δύο McLaren στην εκκίνηση του αγώνα του Ζάντβορτ επέτρεψε στον μεν Φερστάπεν να ανέβει στην πρώτη θέση και στον δε Ράσελ στην 3η, περνώντας τους Νόρις και Πιάστρι αντίστοιχα. Σύντομα ο Μαξ βγήκε από το DRS του Λάντο, όμως ο Άγγλος έμενε κοντά στη Red Bull, όπως και ο Πιάστρι κοντά στη Mercedes. Στους επόμενους 10-12 γύρους οι πρωτοπόροι επιδόθηκαν στην προστασία της μέσης γόμας τους, και οι διαφορές παρέμειναν σταθερές – μικρές, αλλά σταθερές.
Τότε, ο Φερστάπεν ανέφερε αρχικά ότι η απόκριση της RB20 στις αργές στροφές άρχισε να γίνεται προβληματική, όπως σταδιακά και η αντοχή των ελαστικών του. Έτσι, ο Νόρις -με τη McLaren να είναι πολύ καλύτερη στη διαχείριση της γόμας- κατάφερε να πλησιάσει τον Ολλανδό.
Έκανε την πρώτη του απόπειρα να τον περάσει τον 16ο γύρο, ο Μαξ αμύνθηκε, αλλά στον αμέσως επόμενο ο Λάντο με το DRS βούτηξε στα φρένα της πρώτης στροφής (‘Ταρζάν’), πέρασε με άνεση και ανέκτησε την πρωτοπορία του αγώνα.
Ο Βρετανός χρειάστηκε μόνο έναν γύρο για να βγει από το DRS του Φερστάπεν, και ελάχιστους (με ρυθμό μισού δευτερολέπτου στο γύρο) για να χτίσει διαφορά ασφαλείας. Παρότι ο Μαξ μπήκε νωρίτερα για τον πρώτο του πιτ-στοπ, έτσι, ο Νόρις είχε όλη την ευχέρεια να μπει στον αμέσως επόμενο γύρο και να επιστρέψει στην πίστα με διαφορά 5,0’’ από τον πρωταθλητή.
Για τα επόμενα 2/3 του αγώνα ο Νόρις ήταν απόλυτα κυρίαρχος και αόρατος στην κορυφή, όπως ήταν στα περσινά GP ο ίδιος ο Φερστάπεν, για να κερδίσει έτσι με διαφορά σχεδόν 23 δευτερολέπτων από τον μέχρι πρότινος κυρίαρχο της F1. Ο Λεκλέρ ήταν εκείνος που άνοιξε τα πιτ-στοπς για τους πρωτοπόρους, καθώς η Ferrari έκανε μια κίνηση ματ έχοντας αυτοπεποίθηση στην αντοχή της σκληρής γόμας για περισσότερους γύρους στο δεύτερο stint.
Έτσι, ο Μονεγάσκος πέρασε τον Ράσελ, και αρκετά αργότερα -καθώς ο Πιάστρι έκανε τελευταίος το πιτ-στοπ του- και τον Αυστραλό. Ο Πιάστρι, όπως ήταν λογικό, βγήκε πίσω από τον Ράσελ, αλλά δεν δυσκολεύτηκε να περάσει τη Mercedes με την πολύ πιο φρέσκια γόμα του. Ήλπιζε ότι θα μπορούσε να κάνει το ίδιο και με τον Λεκλέρ, αλλά παρότι έφτασε τη Ferrari SF-24, ο Όσκαρ δεν ήταν σε θέση να κάνει την κίνηση για την 3η θέση στο βάθρο χωρίς να καταστρέψει τα ελαστικά του. Τόσο απρόσμενα καλός ήταν σήμερα ο ρυθμός αγώνα -όπως και η στρατηγική- της Ferrari.
ΠΗΓΗ : sport24.gr