Φόρμουλα 1: Σάινζ και Λεκλέρκ μοιράστηκαν την πρωτιά σε FP1 και FP2 στο Τέξας

Ολοκληρώθηκε η πρώτη μέρα των ελεύθερων δοκιμαστικών στην πίστα του Όστιν στην Αμερική. Από μία περίοδο μοιράστηκαν οι πιλότοι της Ferrari Κάρλος Σάϊνζ και Σαρλ Λεκλέρκ. Στην πρώτη περίοδο έκαναν το ντεμπούτο τους στη Φόρμουλα 1 τέσσερις νέοι οδηγοί, ενώ στο FP2 που διήρκησε 90 λεπτά δοκιμάστηκαν οι νέες γόμες ελαστικών της Pirelli για το 2023.

Ελεύθερα Δοκιμαστικά 1
Ο Κάρλος Σάϊνζ ήταν ταχύτερος όλων στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ τέσσερις νέοι οδηγοί έκαναν το ντεμπούτο τους στην Φόρμουλα 1.
Ο οδηγός της Ferrari, Κάρλος Σάϊνζ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο 1:36.857 αφήνοντας στη 2η θέση τον πρωταθλητή των «κόκκινων ταύρων» Μαξ Φερστάπεν που ήταν κατά 0,224 χιλιοστά πιο αργός. Ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε τρίτος με λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο με τη Mercedes να φέρει το τελευταίο πακέτο αναβαθμίσεων της σεζόν.
Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Λανς Στρολ με την Aston Martin, αφήνοντας πίσω του τον άλλο οδηγό της Red Bull Sergio Perez, ο οποίος θα λάβει ποινή στο grid διότι άλλαξε κινητήρα εσωτερικής καύσης (πέμπτος στη σεζόν).
Σύμφωνα με τους κανονισμούς του 2022 στο FP1 οι ομάδες είχαν το δικαίωμα να αντικαταστήσουν τους οδηγούς τους με νέους, η αλλαγές ήταν: ο Ρόμπερτ Σβάρτζμαν στη θέση του Σαρλ Λερκλέρκ στη Ferrari, ο Άλεξ Παλού στη θέση του Ντανιέλ Ρικιλαρντο στη McLaren, ο Λόγκαν Σαρτζέντ στη θέση του Νίκολας Λατίφι στη Williams, ο Τεό Πούρχερ στη θέση του Βάλτερι Μπότας στην Alfa Romeo και ο Αντόνιο Τζιοβινάζι που επέστρεψε πίσω από το κοκ – πίτ των μονοθεσίων στη θέση του Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas.
Επτά λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου ο Τζιοβινάζι με την Haas είχε μία έξοδο στη στροφή 6 με τη δεξιά πλευρά του μονοθεσίου του να χτυπά στα προστατευτικά, προκαλώντας ένα σύντομο καθεστώς κόκκινης σημαίας στην πίστα. Ο Ιταλός οδηγός παρότι κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα οδήγησε το ¨λαβωμένο¨ μονοθέσιο του στα πιτ, ένα πρόβλημα όμως στον συμπλέκτη τον άφησε εκτός διαδικασίας καταλαμβάνοντας την τελευταία θέση.
Έκτος τερμάτισε ο Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine, πίσω του Τζόρτζ Ράσελ της Mercedes με λίγο λιγότερο από ένα δέκατο και ο Πιέρ Γκασλύ στην 8η θέση κατά 0,008 δευτερόλεπτα πιο αργός με την AlphaTauri.
Την δεκάδα έκλεισαν οι Λάντο Νόρις της McLaren και ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την Aston Martin, μπροστά από τους Εστέμπαν Οκόν (Alpine) και Ζου Γκουανγιού (Alfa Romeo) ο οποίος θα λάβει επίσης ποινή στη σχάρα εκκίνησης για την πέμπτη μονάδα ισχύος του το 2022 που έβαλε.
Ο Αλεξάντερ Άλμπον (Williams), Γιούκι Τσουνόντα (AlphaTauri) και Μικ Σουμάχερ (Haas) κατέλαβαν τις θέσεις από 13 έως 15.
Οι τέσσερις πρωτάρηδες οδηγοί ήταν επόμενοι στην τελική κατάταξη, με τον Σβάρτζμαν της Ferrari να είναι πιο αργός κατά 0.030 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Μικ Σουμάχερ. Ακολούθησαν κατά σειρά ο Παλού, ο Πουρχέρ και Σαρτζεντ.

Ελεύθερα Δοκιμαστικά 2
Ο οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο (1:36.810) με τη μέση γόμα των ελαστικών του 2022 στη 2η περίοδο, η οποία διήρκεσε 90 λεπτά αντί 60, αφού δοκιμάστηκαν τα νέα ελαστικά της Pirelli για το 2023.
Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές και έτσι η Pirelli μπόρεσε να συλλέξει τα δεδομένα που ήθελε για την εξέλιξη των νέων ελαστικών του 2023, πριν από την προκαθορισμένη νέα δοκιμή που θα γίνει στο Άμπου Ντάμπι στο τέλος της σεζόν.
Λόγω του ότι χρησιμοποίησαν νέους οδηγούς στο FP1 οι Ferrari, McLaren, Alfa Romeo, Williams και Haas πήραν την άδεια διεξάγουν ειδικά προγράμματα στο FP2 πριν επικεντρωθούν στη δοκιμή των νέων ελαστικών του 2023.
Στους πρώτους γύρους του Σαββατοκύριακου για τους Λεκλέρκ, Ρικιάρντο, Μπότας, Λατίφι και Μάγκνουσαν ο οποίος θέλησε μάλιστα να ανακτήσει τα χαμένα χιλιόμετρα με τη Haas μετά το τρακάρισμα του Τζιοβινάζι στην πρώτη περίοδο, χρησιμοποίησαν τις γόμες με τις προδιαγραφές του 2022.
Πίσω από τον Λεκλέρκ βρέθηκαν οι Μπότας και Ρικιάρντο που χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα του 2022 στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα, με διαφορά πάνω από τα επτά δέκατα από το χρόνο του Μονεγάσκου.
Ο Σάϊνζ που περιορίζονταν σε προκαθορισμένες διαδρομές (περιλάμβαναν καθορισμένα όρια και φορτία καυσίμου) με τα νέα ελαστικά της Pirelli, τερμάτισε περίπου 1,5 δευτερόλεπτο πίσω από τον πέμπτο Μικ Σουμάχερ που συμπλήρωσε την πεντάδα
Ο Νόρις πήρε την έκτη θέση με την άλλη McLaren, αφού απέφυγε οριακά τον τοίχο μετά από μια ολίσθηση που είχε στην είσοδο των pit, ακολουθήσαν οι Μαξ Φερστάπεν με την Red Bull και η Mercedes του Χάμιλτον.
Ο Γκασλί της AlphaTauri και ο Πέρεζ της Red Bull ήταν οι τελευταίοι οδηγοί που έσπασαν το ¨φράγμα¨ των 1:40 δευτερολέπτων ανά γύρο βρέθηκαν στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα, με τον Μάγκνουσεν να ακολουθεί στην 11η με το επισκευασμένο VF-22 του.
Ο Τζορτζ Ράσελ σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον ομοσταυλό του βρέθηκε στη 13η θέση της κατάταξης, Τσουνόντα, Γκουανγιόυ και Στρόλ πήραν τις θέσεις από 14 έως 16.
Οι πιλότοι των Alpine, Οκόν και Αλόνσο τερμάτισαν στη 16η και 17η θέση, με μελανό σημείο την στιγμή που ο Ισπανός διαμαρτυρήθηκε για τον Χάμιλτον που του έκλεισε τον δρόμο ενώ βρισκόταν στην εξέλιξη γρήγορου γύρου.

Η συνέχεια της δράσης από το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών απόψε στις 22:00 ώρα Ελλάδος με τα ελεύθερα δοκιμαστικά 3 (ΕΡΤsports) και τα ξημερώματα 01:00 οι κατατακτήριες δοκιμές (ΕΡΤ 2).

Spread the love

Γράψτε ένα σχόλιο