Μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα λόγω καιρικών συνθηκών και αρκετές ανατροπές στην πίστα Σουζούκα της Ιαπωνίας, ο Μαξ Φερστάπεν όχι απλά πήρε τη νίκη αλλά στέφθηκε για 2η συνεχόμενη χρονιά παγκόσμιος πρωταθλητής στη Φορμουλα 1 τέσσερις αγώνες πριν ολοκληρωθεί η σεζόν.
Εξ` αρχής η έντονη βροχόπτωση δυσκόλευε τα πράγματα στην πίστα για την έναρξη του αγώνα, τα μονοθέσια παίρνουν την τελική τους θέση στο grid. Τα κόκκινα φώτα σβήνουν και έχουμε εκκίνηση, ο Σαρλ Λεκλέρκ αντιδρά καλύτερα και ασκεί πίεση στον Φερστάπεν που παρότι βρίσκετε στην εξωτερική της στροφής 1 ξαναπήρε την αρχική του θέση.
Στη διάρκεια εξέλιξης του πρώτου γύρου ήταν αρκετά τα περιστατικά που συνέβησαν, αρχικά ο Κάρλος Σάινζ έχει έξοδο, όταν έχασε τον έλεγχο της Ferrari και προσέκρουσε στις προστατευτικές μπάρες με τέτοια σφοδρότητα που διαλύθηκε το μονοθέσιο. Σεμπάστιαν Φετέλ και Φερνάντο Αλόνσο έχουν επαφή και ο πιλότος της Aston Martin να πέφτει στην τελευταία θέση. Ο Αλεξάντερ Άλμπον εγκαταλείπει από μηχανική βλάβη, ενώ ο Πιερ Γκασλί μάζεψε μια πινακίδα στο σημείο που είχε προσκρούσει ο Σάινζ.
Όπως ήταν αναμενόμενο βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και στον τρίτο γύρο η πίστα τέθηκε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, οπότε τα μονοθέσια έπρεπε να επιστρέψουν στο pit lane. Πριν όμως ολοκληρωθεί η είσοδος των αυτοκινήτων στα pit συνέβη ένα συγκλονιστικό περιστατικό, όταν ο Πιέρ Γκασλί είδε ξαφνικά μπροστά του τον γερανό που πήγαινε να περισυλλέξει το μονοθέσιο του Σάινζ. Το συγκεκριμένο γεγονός ξεσήκωσε αρκετές αρνητικές αντιδράσεις οδηγών και σχολιαστών, ενώ ο Γάλλος οδηγός της Alpha Tauri εμφανώς εκνευρισμένος διαμαρτυρήθηκε έντονα τόσο από τον ασύρματο όσο και στην ομάδα του όταν επέστρεψε.
Στο διάστημα αυτό της αναμονής η βροχή συνεχιζόταν, αρκετές ήταν οι φορές που το αυτοκίνητο μπήκε στην πίστα για να εξεταστεί η καταλληλόλητα για επανεκκίνηση του αγώνα. Μετά από δύο ώρες και με το ρολόι να μετρά αντίστροφα με λιγότερο από 50 λεπτά να απομένουν για να ολοκληρωθεί ο αγώνας δίνετε εντολή όλα τα μονοθέσια βγουν φορώντας βρόχινα ελαστικά (μπλε σιρίτι). Η είσοδος των μονοθεσίων στην πίστα έγινε με τη συνοδεία του αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο παρέμεινε για τρείς γύρους μέσα. Ο Φερστάπεν έφυγε καλά διατηρώντας την πρωτοπορία και ο Λεκλέρκ που ακολουθούσε κατά πόδας, άρχισαν σιγά – σιγά ν` ανοίγουν τη διαφορά από τον τρίτο Πέρεζ.
Φέτελ και Λατίφι είναι οι πρώτοι οδηγοί που μπήκαν στα pit για μετάβαση από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά. Δεν άργησαν όμως και οι υπόλοιποι οδηγοί ν` ακολουθήσουν την ίδια τακτική.
Φερστάπεν και Λεκλέρκ με τα ενδιάμεσα συνέχισαν να είναι ταχύτεροι και ν` ανοίγουν εκ νέου τη διαφορά τους από τον τρίτο Πέρεζ. Από ένα σημείο και μετά ο Ολλανδός που ¨χόρευε¨ στη βροχή άρχισε να ξεκόβει και από τον Λεκλέρκ, με μια διαφορά που είχε φτάσει αισίως πάνω από τα 10 δεύτερα. Αντιθέτως ο Μονεγάσκος έβλεπε τον Μεξικανό να κλείνει γύρο με το γύρο τη ¨ψαλίδα¨ . Η μεγάλη μάχη εκτυλισσόταν πιο πίσω για την 4η και 5η θέση ανάμεσα σε Οκόν και Χάμιλτον. Μεγάλο το κέρδος για τον Φέτελ, αφού η προνοητική κίνηση να μπει πρώτος για αλλαγή ελαστικών τον έφερε στην 6η θέση μπροστά από τον Αλόνσο. Ακολουθούσαν οι Λατίφι στην 8η θέση που και αυτός είχε μπει νωρίς στα pit για ενδιάμεσα, ενώ την δεκάδα έως εκείνη την στιγμή συμπλήρωναν οι Νόρις και Τσουνόντα.
Πέντε περίπου λεπτά πριν ολοκληρωθεί ο αγώνας ο Φερστάπεν είχε ανοίξει και άλλο την διαφορά και πήγαινε για μία άνετη νίκη. Από πίσω ο Πέρεζ είχε κολλήσει πίσω από τον Λεκλέρκ και πίεζε για την δεύτερη θέση. Ο πιλότος της Ferrari έδειχνε ν` αντέχει την πίεση με καλή άμυνα, στον τελευταίο γύρο λίγο πριν την τελική ευθεία τερματισμού μπλόκαραν οι μπροστινοί τροχοί και έχασε τον έλεγχο, βγήκε εκτός ορίων περνώντας πάνω από το «S». Μπορεί να τερμάτισε δεύτερος αλλά η ποινή που δέχθηκε στο τέλος του αγώνα μετά το προηγούμενο συμβάν τον έστειλαν στην τρίτη θέση, οδηγώντας σ` ένα ακόμα 1 – 2 τις δύο Red Bull.
Έτσι ο Μάξ Φερστάπεν όχι απλά πήρε την καρό σημαία μέσα στην έδρα της Honda, αλλά κλείδωσε και τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.