15.9 C
Kalamata
Δευτέρα, Μάρτιος 17, 2025
ΑρχικήMotor SportsGP Σιγκαπούρης: Εξαιρετική απόδοση και νίκη για τον Sergio Perez

GP Σιγκαπούρης: Εξαιρετική απόδοση και νίκη για τον Sergio Perez

Επεισοδιακό θα χαρακτηριζόταν το Grand Prix της Σιγκαπούρης μετά από μια ώρα καθυστέρησης έναρξης του αγώνα, έξι εγκαταλείψεις και πέντε αυτοκίνητα ασφαλείας. Η Red Bull Racing  όμως ήταν αυτή που γεύτηκε για μια ακόμα φορά τη χαρά της νίκης, με τον εξαιρετικό Sergio Perez να κάνει ότι ακριβώς ήταν απαραίτητο για ν` ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου, από την στιγμή που ο ομοσταυλός του Max Verstappen που εκκίνησε 8ος δεν κατάφερε να επανακάμψει στην κορυφή.

Ας δούμε πιο αναλυτικά τι ακριβώς έγινε στη Μαρίνα Μπέϊ, έναν αγώνα που έπρεπε να ολοκληρωθεί σε 61 γύρους, αλλά λόγω καθυστέρησης έναρξης και αυτοκινήτων ασφαλείας, μετά τον 35 γύρο η λήξη του προσδιορίστηκε από την αντίστροφη μέτρηση του χρονομέτρου.

Λόγω έντονης βροχόπτωσης ο αγώνας αργεί να ξεκινήσει, μετά από μία ώρα σχεδόν δίνεται το πράσινο φως για το γύρο σχηματισμού. Επειδή  όμως στο οδόστρωμα της πίστας έχει αρκετή ακόμα υγρασία επιλέγονται από τις ομάδες τα ενδιάμεσα ελαστικά (πράσινο σιρίτι) για την εκκίνηση.  

Τα μονοθέσια στήνονται για τελευταία φορά στη σχάρα εκκίνησης, τα πέντε κόκκινα φώτα σβήνουν και έχουμε αγώνα.  Ο εξαιρετικός Sergio Perez από τη 2η θέση εκμεταλλεύεται το παρατεταμένο σπινάρισμα του leclerc στην εκκίνηση και τίθεται από αρχή επικεφαλής του αγώνα. Από κει και μετά ο Μεξικανός έβαλε το κεφάλι κάτω και παρά την πίεση του Μονεγάσκου της Ferrari κατά διαστήματα άντεξε και είδε πρώτος την καρό σημαία.

Ο τέταρτος Carlos Sainz στην 1η στροφή έστριψε καλύτερα από τον Hamilton ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση. Όλοι οι οδηγοί ήταν αρκετά προσεκτικοί έως ότου στεγνώσει καλύτερα η αγωνιστική γραμμή της πίστας. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Max Verstappen δεν κατάφερε να βελτιώσει τη θέση του ( εκκίνησε από την θέση 8)  αντιθέτως έχασε και τρείς.

Στον εβδομο γύρο έχουμε την πρώτη κίτρινη σημαία και εν συνεχεία το πρώτο αυτοκίνητο ασφάλειας, όταν ο latifi ( Williams) προσπάθησε να προσπεράσει τον Zhou (Alfa Romeo)  είχαν επαφή, που ακινητοποίησε την Alfa Romeo του Κινέζου  στη στροφή 5 και τον Καναδό να γυρνάει αργά στα pit με κατεστραμμένη ανάρτηση, οι πρώτες εγκαταλείψεις.

Στο 10ο γύρο δόθηκε εκ νέου εκκίνηση, οι διαφορές μεταξύ των οδηγών έχουν μηδενιστεί, ο επικεφαλής Perez αισθάνεται την ανάσα τον αντιπάλων, αλλά σιγά – σιγά άρχισε ν` ανοίγει και πάλι την διαφορά.

Ο Verstappen έχει πλέον γεμίσει τους καθρέπτες  του Alonso (Alpine), αλλά ο Ισπανός αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ¨σκληρό καρύδι¨. Στον 20ο γύρο όμως θα εγκαταλείψει στην άκρη της πίστας από πρόβλημα στον κινητήρα, στερείται της χαράς για την ολοκλήρωση του 350ου αγώνα. Αυτή τη φορά έχουμε 2η κίτρινη σημαία και εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ο George Russell (Mercedes) που εκκίνησε από την pit line τελευταίος, παίρνει στο σημείο αυτό το ρίσκο να βάλει τα μεσαία ελαστικά ( κίτρινο σιρίτι) της σειράς slick της Pirelli. Ρίσκο που σε πρώτη φάση δεν έδειξε να βγαίνει λόγω υγρασίας ακόμα στην πίστα.

Λίγο μετά έχουμε και δεύτερο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, όταν ο Albon (Williams) σε μια κλειστή στροφή είχε έντονη υποστροφή και προσέκρουσε στην τσιμεντένια μπαριέρα. Για μια ακόμα φορά καμία κίνηση στα pit, εκτός από τον Albon που μπήκε για να εγκαταλείψει και αυτός οριστικά.

Σαν να μην φτάνουν όλα αυτά λίγους γύρους αργότερα έχουμε νέο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, όταν ο κινητήρας της Alpine του Ocon παραδίδει πνεύμα. Κινητικότητα και πάλι μηδέν στα pit.

Στον 33ο γύρο ο Hamilton βρίσκεται πίσω από τον Sainz και πιέζει για την τρίτη θέση, χάνει το φρενάρισμα στην στροφή και πέφτει πάνω στον προστατευτικό τοίχο, χωρίς να ¨τραυματίσει¨ ιδιαίτερα την Mercedes. Συνέχισε τον αγώνα του χάνοντας μία μόνο θέση από τον Lando Norris (McLaren).

 Όταν οι ομάδες είδαν το Russell  να βελτιώνει αισθητά τους χρόνους του με τα slick ελαστικά, άρχισαν να παίρνουν το ρίσκο της αντικατάστασης της ενδιάμεσης γόμας με slick. Πρώτο pit stop από τη Ferrari και τον Leclerc που έβαλε μέση γόμα, αρκετά κακό όμως αφού διήρκησε 5,5 δευτερόλεπτα περίπου. Στον επόμενο ακριβώς γύρο μπαίνει ο επικεφαλής της κούρσας με την Red Bull Sergio Perez, ο συνδυασμός του καλού pit stop με την καθυστέρει της Ferrari τον έβγαλαν 7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Μονεγάσκο.

Και ενώ η κινητικότητα στα pit ήταν μεγάλη λόγω αλλαγής ελαστικών, στην πίστα ο Tsunoda (Alpha Tauri) χάνει τον έλεγχο και πέφτει στις μπαριέρες.  Μια ακόμα εγκατάλειψη, ένα ακόμα αυτοκίνητο ασφαλείας, που αυτή φορά όμως έμεινε για αρκετή ώρα έξω.

Με το ρολόι να μετρά ήδη αντίστροφα έχουμε νέα επανεκκίνηση, ο Perez αντέχει στην αντεπίθεση του Leclerc και προσπαθεί να χτίσει και πάλι διαφορά, ο Sainz δεν μπορεί ν` ακολουθήσει το ρυθμό των δύο πρωτοπόρων και ανοίγει και πάλι η διαφορά του αισθητά. Ο Verstappen που είναι αρκετά επιθετικός προσπαθεί να περάσει τον Norris, παρότι μπλόκαρε τους τροχούς βγήκε στην περιοχή διαφυγής, φρενάρισμα που κατέστρεψε τα  ελαστικά του και αναγκάστηκε να μπει στα pit για αλλαγή. Θα μπορούσε να βγει τελευταίος, αλλά ο Russell μετά την επαφή του με τον Schumacher είχε κλατάρισμα ελαστικού και αναγκάστηκε να  μπει εκ νέου για αλλαγή.

Ο Leclerc συνέχισε να ασκεί μεγαλύτερη πίεση στον Perez αφού έχει πλέον και την βοήθεια του DRS, όμως ο πιλότος της Red Bull κάνει εξαιρετική άμυνα κρατώντας την αγωνιστική του γραμμή. Ο Μονεγάσκος όμως δεν ρισκάρει να βγει από αυτή διότι η ολισθηρότητα είναι μεγάλη και ελλοχεύει κίνδυνος γλιστρήματος. Μετά από λίγους γύρους ο επικεφαλής του αγώνα άρχισε να ανοίγει και πάλι την ¨ψαλίδα¨.

Ανακοινώνεται πως ο Perez είναι υπό διερεύνηση για ποινή 5 δευτερολέπτων για παράβαση κανόνων του αυτοκινήτου ασφαλείας. Αμέσως η Ferrari ενημερώνει τον Leclerc να μην ανοίξει τη διαφορά πάνω από 5 δεύτερα.

Ο Verstappen βρέθηκε αρκετά γρήγορα πίσω από τους Hamilton και Vettel, δημιουργήθηκε ένα τρενάκι από τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές. Ο Hamilton υπέπεσε σε` ένα ακόμα λάθος στην προσπάθειά του να περάσει τον Vettel δίνοντας την ευκαιρία  στον Ολλανδό να το εκμεταλλευτεί και ν` ανέβει 8ος.  

Τέλος η καρό σημαία βρήκε νικητή τον Sergio Perez με 7,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τη Ferrari του Charles Leclerc, ενώ ο έτερος οδηγός της Scuderia Karlos Sainz ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Lando Norris και Daniel Ricciardo βρέθηκαν στις θέσεις 4 – 5, ακολούθησαν Lance Stroll, Max Verstappen που στο τελευταίο γύρο πέρασε τον Sebastian Vettel, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν οι Hamilton και Pierre Gasly.

Το επόμενο αγωνιστικό τριήμερο  7 – 9 Οκτωβρίου στην πίστα Σουζούκα  της Ιαπωνίας.

RELATED ARTICLES

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ