F1 (Αγώνας Η.Π.Α): Νίκη Φερστάπεν και πρωτάθλημα κατασκευαστών για τη Red Bull

Τη δέκατη τρίτη νίκη της σεζόν έκανε ο Μαξ Φερστάπεν στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, σε έναν αγώνα γεμάτο δράση ο Ολλανδός για μία ακόμα φορά έδειξε πως έχει τη στόφα πρωταθλητή και ξέρει να διαχειρίζεται δύσκολες καταστάσεις, ενώ η ομάδα του η Red Bull κατέκτησε τον πρώτο τίτλο κατασκευαστών μετά το 2013.
Λίγο πριν την έναρξη του αγώνα αποδόθηκε φόρος τιμής στη μνήμη του ιδιοκτήτη και ιδρυτή της Red Bull Ντίντριχ Μάτεσιτς. Στην πρώτη σειρά εκκίνησης παρατάχθηκαν οι Κάρλος Σαίνζ και ο Φερστάπεν, αφού ο δεύτερος Σαρλ Λεκλέρκ μετά την ποινή των 10 θέσεων για αλλαγή μονάδας ισχύος και στροβιλοσυμπιεστή έπεσε στην 12η , όπως επίσης και ο Πέρεζ που από το 4η βρέθηκε στην 9η για αλλαγή κινητήρα.
Οι ποινές όμως δεν σταματούν εδώ, πέντε θέσεις έχασαν και οι Αλόνσο (κινητήρα), Ζού (κινητήρα) και ο Τσουνόντα (κιβώτιο ταχυτήτων), ενώ ο Οκόν που είχε μια απογοητευτική πορεία στις κατατακτήριες εκκίνησε από το Pit lane, διότι αντικαταστάθηκε μια σειρά από καινούργια εξαρτήματα στη μονάδα ισχύος του.
Ο Αγώνας των 56 γύρων ξεκινούσε, με τον Φερστάπεν να έχει καλύτερη αντίδραση από τον Σάινζ και λίγο πριν τη πρώτη στροφή τίθεται επικεφαλής, ο Ισπανός της Ferrari που είχε αλλάξει αγωνιστική γραμμή για να πιέσει στην επιτάχυνση είχε επαφή από πίσω από τον Ράσελ που παρότι μπλόκαρε τα φρένα του δεν μπόρεσε να αποφύγει την σύγκρουση, ο πιλότος της Ferrari υποχρεώθηκε σε τετ – α – κε που τον έριξε αρκετές θέσεις πίσω. Το Κακό δεν σταμάτησε εκεί για τους «κόκκινους» του Μαρανέλο, αφού ο Σάινζ που μπήκε στα pit εγκατέλειψε λόγω διαρροής νερού. Ο οδηγός της Mercedes δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για το συμβάν που προκάλεσε.
Μεγάλος κερδισμένος από όλη αυτή την αναστάτωση ήταν ο Λάνς Στρόλ που έστω και προσωρινά βρέθηκε πίσω από τους Φερστάπεν και Χάμιλτον. Στον έκτο γύρο οι Ράσελ και Πέρεζ βρήκαν τον τρόπο και ξεπέρασαν το εμπόδιο του Καναδού. Έτσι οι δύο Aston Martin βρέθηκαν στις θέσεις 5 και 6. Ο Λεκλέρκ σε δέκα ήδη γύρους είχε ανακάμψει από την 12 θέση στην 7.
Ο Φερστάπεν ως επικεφαλής διαχειριζόταν άψογα τον αγώνα διατηρώντας μια διαφορά 5 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Χαμιλτον, ενώ ο ομοσταυλός του πιο πίσω έδινε ¨μάχες¨ με τον Σέρχιο Πέρεζ που ασκούσε ασφυκτική πίεση. Στο διάστημα αυτό ο Λεκλέρκ κατάφερε να προσπεράσει το εμπόδιο του Φέτελ ανεβαίνοντας στην 6η θέση.
Στο 13ο γύρο ο Χάμιλτον ανοίγει τον ¨χορό¨ των pit stop με μια αλλαγή ελαστικών από μεσαία γόμα σε σκληρή, ενώ ακολούθησε μετά από λίγο και ο συναθλητής του Τζώρτζ Ράσελ που έκτισε και την ποινή του.
Την ώρα που στην Scuderia εξετάζουν το πλάνο για την αλλαγή ελαστικών του Μονεγάσκου, έρχεται η έξοδος στον 18ο γύρο και την 19η στροφή του Βαλτερί Μπότας, ο οποίος κόλλησε στην αμμοπαγίδα επιφέροντας καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι Ιταλοί εκμεταλλευόμενοι το συμβάν έβαλαν άμεσα το μονοθέσιο τους στα pit για αλλαγή ελαστικών με τον Λεκλέρκ να βγαίνει ξανά στην πίστα έχοντας ανακτήσει δύο ακόμα θέσεις (4η).
Ύστερα από τρείς γύρους έχουμε επανεκκίνηση με τον Φερστάπεν να παραμένει επικεφαλής, λίγες μόλις στιγμές μετά νέο αυτοκίνητο ασφαλείας, όταν στην προσπάθεια του Αλόνσο να βγει από το slipstream του Στρόλ τον χτύπησε στο πίσω μέρος, ο πιλότος της Alpine που απογειώθηκε για λίγα μέτρα έσπασε την εμπρός αεροτομή και προσέκρουσε στα προστατευτικά με τον πίσω αριστερό τροχό. Ο Καναδός της Aston Martin που έχασε από κει και μετά τον έλεγχο του μονοθεσίου του προσέκρουσε από την δεξιά μεριά της πίστας στα προστατευτικά και εγκατέλειψε, ενώ ο πιλότος της Alpine κατάφερε να μπήκε στα pit για αλλαγή μπροστινής πτέρυγας και να συνεχίσει τον αγώνα του.


Η δράση ξανάρχισε στον 26 γύρο με τον Φερστάπεν να παραμένει στην ¨κορυφή¨ , ενώ από πίσω του οι Πέρεζ και Λεκλέρκ είχαν μπει στη διαδικασία διεκδίκησης της 2ης θέσης. Ο Μονεγάσκος που είχε σαφές πλεονέκτημα λόγω της πιο φρέσκια γόμα ελαστικών το εκμεταλλεύτηκε και στον 29ο γύρο και τη στροφή 12 εξαπέλυσε την πρώτη ανεπιτυχή επίθεση του. Ότι δεν έκανε έναν γύρο νωρίτερα το πέτυχε αμέσως μετά, όταν χώθηκε από την εσωτερική και στα φρένα με μια τολμηρή κίνηση πέρασε τον Μεξικανό.
Στον 35ο γύρο, ο Χάμιλτον ξεκίνησε τον δεύτερο γύρο των pit stop για τους πρωτοπόρους, καθώς έβαλε νέα γόμα σκληρής γόμας ελαστικών. Ένα γύρο μετά ακολούθησε ο Φερστάπεν που έχασε πολύτιμα δευτερόλεπτα στην προσπάθεια των μηχανικών του να βιδώσουν το μπουλόνι του αριστερού εμπρός τροχού. Αποτέλεσμα ο Λεκλέρκ που είχε μπει και αυτός μέσα να βγει μπροστά από τον Ολλανδό.
Στον 39 γύρο ο Φερστάπεν επιτέθηκε στην στροφή 1 στον Μονεγάσκο πιλότο της Ferrari περνώντας στη 2η θέση, από κει και μετά επικεντρώθηκε στο ¨κυνήγι¨ του Χάμιλτον που ήταν πλέον επικεφαλής. Έκανε κάποιους ταχύτερους γύρους μαζεύοντας τη διαφορά από τον πρωτοπόρο, και, ενώ απομένουν έξι γύροι πριν τον τερματισμό έχει κολλήσει πίσω από οδηγό της Mercedes ετοιμάζοντας την αντεπίθεση του. Με τη χρίσει του DRS στη στροφή 12 και στήνοντας έξυπνα το μονοθέσιο του στο επόμενο σύμπλεγμα των στροφών για να διατηρήσει τη θέση του τέθηκε και πάλι επικεφαλής.
Ως το τέλος παρότι δέχθηκε πίεση όχι μόνο κράτησε τη θέση του αλλά άνοιξε και την διαφορά στα 5 δευτερόλεπτα από τον 2ο Λιούις Χάμιλτον, δίνοντας έτσι στην ομάδα του μετά από 9 χρόνια τον πρώτο της τίτλο στους κατασκευαστές και μάλιστα τρείς ¨στροφές¨ πριν ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα .

Η F1 ταξιδεύει το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (28 – 30 Οκτωβρίου) στο Μεξικό και το αυτοκινητοδρόμιο του Χερμάνο Ροντρίγκες που αποτελεί τον εικοστό αγώνα της σεζόν.

Spread the love

Γράψτε ένα σχόλιο