Ο Μάξ Φερστάπεν κέρδισε την pole position στο Grand Prix της Ιαπωνίας με χρόνο 1: 29,304, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να κλειδώσει τον τίτλο αφού τίθεται επικεφαλής της σχάρας εκκίνησης στον κύριο αγώνα της Κυριακής. Δίπλα του θα βρεθεί ο Σάρλ Λεκλέρκ που ήταν 0,010 χιλιοστά πιο αργός, ενώ στη δεύτερη σειρά θα είναι οι Κάρλος Σάϊνζ και ο Σέρχιο Πέρεζ.
Q1
Με την πίστα της Σουζούκα να έχει εντελώς διαφορετική εικόνα από αυτή της βροχερής Παρασκευής που οι ομάδες χρησιμοποίησαν βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά, στα ελεύθερα δοκιμαστικά του Σαββάτου και τις κατατακτήριες δοκίμασαν τις slick γόμες. Οι οδηγοί έδειξαν να μην βιάζονται ιδιαίτερα να βγουν, γύρο με το γύρο όμως η πίστα στρωνόταν με γόμα, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η κατάσταση στο οδόστρωμα. Δεν ήταν λίγοι οι πιλότοι που κράτησαν τις ταχύτερες προσπάθειες τους για το τέλος.
Οι Μαξ Φερστάπεν (1:30,224), Κάρλος Σαίνζ ( 1:30,336) και Σαρλ Λεκλέρκ ( 1:30,402) βγήκαν σχετικά γρήγορα και έγραψαν κατά σειρά του τρεις ταχύτερους γύρους. Ο Φερνάντο Αλόνσο στο πρώτο σκέλος ήταν εκπληκτικός τερματίζοντας στη 4η θέση μπροστά από τον Σερχιο Πέρεζ.
Στη Mercedes, Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ στου πρώτους γύρους βγήκαν με μεσαία γόμα ελαστικών, στη διαδρομή όμως έβαλαν την μαλακή προκειμένου να σιγουρέψουν την είσοδο τους στο Q2.
Στα τελευταία λεπτά αρκετοί οδηγοί προσπάθησαν να βελτιώσουν τους τις επιδόσεις τους για να αποφύγουν τον αποκλεισμό. Τελικά δεν τα κατάφεραν ο Πιέρ Γκασλί που αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα, ο Κέβιν Μάγκνουσεν, ο Λανς Στρολ, Αλεξάντερ Άλμπον, και ο Νίκολας Λατίφι.
Q2
Σάινζ και Λεκλέρκ μπαίνουν στην πίστα για την πρώτη τους προσπάθεια, ο Φερστάπεν όμως που έχει αντίθετη άποψη τίθεται και πάλι επικεφαλής. Προς το τέλος της περιόδου ο Σέρχιο Πέρεζ με την Red Bull κατεβάζει τα χρονόμετρα στο 1:29,925, που θέλει να είναι και ο καλύτερος χρόνο.
Οι Alpine των Φερνάντο Αλόνσο και του Εστέμπαν Οκον έκαναν έναν εκπληκτικό γύρο και πέρασαν στην 2η και 4η θέση, βάζοντας στη μέση τον Ολλανδό πιλότο της Red Bull ο οποίος δεν επιχείρησε άλλο πέρασμα. Όπως επίσης και οι πιλότοι της Ferrari που τελικά τερμάτισαν στην 6η (Κάρλος Σάινζ) και 9η (Σαρλ Λεκλερκ) θέση.
Στην πέμπτη και έβδομη θέση βρέθηκαν οι οδηγοί της Mercedes Χάμιλτον και Ρασελ, ενώ ο Λάντο Νόρις με την McLaren στην 8η θέση και ο Σεμπάστιαν Φέτελ στη 10η με την Aston Martin να είναι οι τελευταίοι που προκρίθηκαν.
Ο Ντανιέλ Ρικιάρντο που νωρίτερα έκανε έναν εντυπωσιακό γύρο και τον έφερε στην 5η θέση δεν κατάφερε τελικά να προκριθεί, αφού την τελευταία στιγμή τον έβγαλε εκτός ¨μάχης¨ για 0,03 χιλιοστά ο Φέτελ, τον ακολούθησαν οι Βαλτερί Μπότας, Γιούκι Τσουνόντα, Γκουανγιού Ζου και Μικ Σουμάχερ.
Q3
Το τρίτο σκέλος αναμενόταν με μεγάλο ενδιαφέρον αφού οι ¨λογαριασμοί¨ όπως αποδείχτηκε τελικά δεν είχαν κλείσει. Ο Φερστάπεν βγαίνει και σημειώνει χρόνο 1:29,304, που έμελλε να είναι αυτός που του έδωσε και την pole position. Το δίδυμο των Ferrari με τους Λεκλέρκ και Σάινζ προσπάθησαν ν` αντεπιτεθούν στο τέλος αλλά ήταν πιο αργοί για 0,010 και 0,057 χιλιοστά τερματίζοντας πίσω από τον παγκόσμιο πρωταθλητή.
Τέταρτος ήταν ο έτερος οδηγός της Red Bull Σέρχιο Πέρεζ, ακριβώς πίσω του πάλευαν για τις θέσεις από 5 έως 8 οι Οκον, Χάμιλτον, Αλόνσο και Ράσελ ( τελική σειρά κατάταξης).
Την τελική δεκάδα έκλεισαν στην 9η θέση ο Φέτελ και στη 10η ο Λάντο Νόρις.
Αύριο Κυριακή συνεχίζεται η δράση στην πίστα της Σουζούκα (Ιαπωνία – τοπική ώρα 14:00 ) στις 08:00 π.μ. (ώρα Ελλάδος) και θα μεταδοθεί απ` ευθείας από την ΕΡΤ 3.
